معرفی انواع دستگاه پلمپ کننده نایلون پلاستیک درجه یک

معرفی انواع دستگاه پلمپ کننده نایلون پلاستیک درجه یک

dastgahpreskon

نکات طلایی کلیدی برای خرید دستگاه اسپرسوساز خانگی

 

مختصری تاریخچه‌اش را بدانیم

نکات طلایی کلیدی برای خرید دستگاه اسپرسوساز خانگی

اما اول بگوییم ماجرای دستگاه اسپرسوساز چیست. اسپرسو درواقع نوعی دم‌آوری قهوه است که از آب خیلی داغ و تحت‌فشار و قهوه نرم آسیاب‌شده به‌دست می‌آید. بعد از این‌که لذت چشیدن اسپرسو زیر زبان مردم جا خوش کرد، به فکر طراحی دستگاه اسپرسوساز افتادند. در سال ۱۸۸۴ اولین ماشین اسپرسوساز ساخته و ثبت اختراع شد. ماشینی که بی‌شباهت به ترکیبی از سماور و بخاری علاالدین خودمان نبود و مردی ایتالیایی به‌نام آنجلو موریوندو (Angelo Moriondo) آن‌را طراحی کرد.

اما در ۱۹۰۲ مدل تازه‌تری از دستگاه اسپرسوساز طراحی شد که بعد از فروش حق اختراع آن و تغییراتی که در طراحی آن دادند، در نمایشگاه میلان به نمایش درآمد. در طی سال‌ها این ماشین کامل‌تر شد و در ۱۹۶۱ به آن پمپ اضافه کردند. در دهه ۱۹۵۰ پای اسپرسوساز به انگلیس باز شد و از آن‌جا به امریکا رفت. در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ استارباکس با عرضه نسخه خودش از اسپرسو، خیلی‌ها را عاشق قهوه کرد. به‌مرور دستگاه‌های اسپرسوساز جمع‌وجورتر، قشنگ‌تر، اقتصادی‌تر و کامل‌تر شدند. حالا دیگر عجیب نیست که علاوه بر از کافه‌ها، توی آشپزخانه‌ قهوه‌خورها هم اسپرسوساز ببینیم.

بعضی‌ها دوست دارند روزشان را با قهوه شروع کنند، یا عصر که به خانه برمی‌گردند، با فنجانی قهوه خستگی درکنند. هر روز که نمی‌شود به کافه رفت. پس بهترین کار خرید اسپرسوساز است. نکته‌هایی هست که باید قبل از خرید دستگاه اسپرسوساز با آنها آشنا شوید.

۱-بودجه‌تان چقدر است؟

 

اسپرسوساز

اسپرسوسازها انواع مختلفی دارند و در برندها، اندازه‌ها و با کارایی مختلف تولید می‌شوند. شما برای خرید اسپرسوساز چقدر بودجه درنظر گرفته‌اید؟ اگر یک فنجان قهوه خوش‌عطر می‌خواهید، خوب‌ است دانه‌های قهوه را همان موقع آسیاب کنید. به این نکته توجه کنید که اگر دستگاهی که می‌خرید، آسیاب نداشته باشد، حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد از بودجه را برای خرید آسیاب قهوه جداگانه هزینه می‌کنید. درحالی‌که بعضی از دستگاه‌های گران‌تر، خودشان آسیاب دارند.

اگر برند نسپرسو بخرید، برای خرید کپسول‌های آماده باید جداگانه هزینه کنید. نسپرسو یکی از محصولات شرکت نسله است که به‌جای قهوه با کپسول‌های آماده‌ کار می‌کند. خیلی‌ها طعم کپسول‌های نسپرسو را می‌پسندند، اما حواس‌تان به قیمت آنها باشد؛ به‌خصوص که تازگی‌ها قیمت‌شان بالاتر هم رفته.

از طرف دیگر، هر چه قیمت خرید دستگاه اسپرسوساز بالا می‌رود، دوام و کیفیت قطعه‌ها، کارایی و امکانات آن بیشتر می‌شود. بنابراین، وقتی بودجه کلی را مشخص کردید، به این جزییات و هزینه هر کدام فکر کنید.

 

۲- کدام مدل‌ قهوه را بیشتر می‌پسندید؟

اسپرسو

به کدام مدل قهوه بیشتر علاقه دارید؟ لاته در لیوان بزرگ؟ کاپوچینو در فنجان کوچک؟ اسپرسو یا امریکانو؟ جواب این سوال‌ها کمک می‌کند نوع دستگاه‌ را انتخاب کنید و ببینید به تک بویلر نیاز دارید یا چند بویلر.

اگر در طعم قهوه سخت‌گیر نیستید و نیازی به تنوع مزه ندارید، با یک دستگاه ساده و جمع‌وجور راضی خواهید بود. شاید تجربه چندانی در قهوه دم کردن در خانه ندارید، پس به دستگاه پیچیده‌ای نیاز نخواهید داشت. اما قهوه‌خورهای حرفه‌ای باید به چند نکته مثل تعداد بویلرها و قابلیت ثابت ماندن دما توجه کنند. بویلر همان مخزنی‌ست که آب را گرم نگه می‌دارد. دستگاهی که دو بویلر دارد، از اولی برای آب گرم و از دومی به‌عنوان نازل بخار استفاده می‌کند. پس درصورتی‌ که طرفدار سایزهای کوچکی مثل اسپرسو یا امریکانو هستید، تک بویلر یا همان سینگل بویلر کار شما را راه می‌اندازد. اما برای پر کردن ماگ‌های لاته یا کاپوچینو به دوال بویلر یا چند بویلر نیاز دارید.

۳- چند فنجان قهوه در روز می‌نوشید؟

 

خرید اسپرسوساز

چه تعداد فنجان قهوه پشت سر هم درست خواهید کرد؟ این تعداد سایز بویلر و دم‌کن را مشخص می‌کند. برای قهوه‌های صبحگاهی و گه‌گاه بوی قهوه را به‌راه انداختن، چند بویلر کوچک یا تک بویلر کافی‌ست. اما شاید شما مدام مهمانی دارید و با قهوه از مهمان‌ها پذیرایی می‌کنید، یا تعداد افراد خانواده زیاد است و در وعده‌های مختلف روز قهوه می‌خورند. در این صورت به چند بویلر بزرگ‌تر فکر کنید. این را هم بگوییم که برای مصرف خانگی اغلب همان تک بویلر انتخاب درستی‌ است.

۴- فضای آشپزخانه‌تان چقدر است؟

آشپزخانه‌های خیلی بزرگ و مجهز بیشتر در فیلم‌ها دیده می‌شوند. واقعیت این است که بیشتر ما در آپارتمان‌هایی با فضای محدود زندگی می‌کنیم. آشپزخانه شما چقدر فضای خالی دارد؟ دستگاه کوچک لازم دارید یا برای اسپرسوساز بزرگ هم جا دارید؟ فراموش نکنید در کنار برند، قیمت و کارایی دستگاه، حتما به اندازه‌های آن توجه کنید.

۵- آسیاب قهوه یا گریندر چگونه باشد؟

 

اسپرسوساز

برای داشتن یک ماگ قهوه خوش‌عطر و مرغوب، باید قهوه به‌طور مناسب آسیاب شده باشد. چه مدل قهوه‌ای دوست دارید و آسیاب قهوه باید برای چند طعم قهوه آسیاب کند؟ قبل از خرید اسپرسوساز دقت کنید که دستگاه با پودر قهوه کار می‌کند یا خودش آسیاب دارد.

 

۶- کاربری ساده را درنظر بگیرید

درست کردن یک فنجان قهوه با این دستگاه ساده است؟ نکته‌ای که دستگاه اسپرسوساز را از مدل‌های مشابه خودش متمایز می‌کند، راحتی کار کردن با آن است. هر چه بیشتر اتوماتیک باشد، کار کردن با آن ساده‌تر است.

۷- راحت تمیز شدن مهم است

 

خرید دستگاه اسپرسوساز

همان‌قدر که از خرید دستگاه اسپرسوساز و پیچیدن بوی قهوه در خانه ذوق کرده‌اید، به شستن آن بعد از استفاده هم فکر می‌کنید؟ هر چه تکه‌های بیشتری داشته باشد، وقت بیشتری برای شستن آن خواهید گذاشت.


حتما بخوانید: هرآنچه برای خرید آسیاب قهوه باید بدانید


۸- خدمات پس از فروش را در نظر بگیرید

خرید اسپرسوساز

هر وسیله‌ای ممکن است روزی خراب شود و شما را درگیر خدمات پس از فروش کند. شما که نمی‌خواهید با اولین مشکلی که برای دستگاه اسپرسوسازتان پیش می‌آید، مجبور شوید آن‌ را دور بیندازید. پس اول بررسی کنید که چه شرکتی خدمات پس از فروش آن برند را ارائه می‌کند، چه مدتی ضمانت دارد و نگاهی هم به تجربه مصرف‌کنندگان قبلی داشته باشید.

معمولا دستگاه‌های فلزی عمر طولانی‌تری نسبت به پلاستیکی‌ها دارند. از طرف دیگر، هر چه اسپرسوساز شما اتوماتیک‌تر باشد و بخش‌های الکترونیکی بیشتری داشته باشد، احتمال خرابی آن هم بیشتر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: dastgahpreskon ? تاريخ: دو شنبه 5 خرداد 1399برچسب:نکات کلیدی برای خرید دستگاه اسپرسوساز, ? موضوع: <-CategoryName-> ?